27.1 dreamland

Vaknade inatt av att någon knackade, men på dörren eller va det va kan jag inte riktigt sätta fingret på. Klockan va iallafall 3.

Jag låg och drömde, va långt borta! Eller faktiskt rätt nära, på Teneriffa iallafall. Men jag drömde om något som jag viljat ha en längre tid, något som besvärat mig en del att jag inte gjort något åt. Varför jag inte bara gjort som jag tänkt och fullföljt det. Vågat lite mer här i livet. Inte varit en sånn mespropp. Jag drömde iallafall att jag gjorde just det och jag va så lycklig i drömmen, inte för att jag är olycklig i verkliga livet, men det va bara en väldigt underlig känsla som vällde över mig.

Sen vaknade jag i ett ryck av knackningarna, tänkte att näää... Nån skämtar med mig, det måste vara mitt huvud som spökar. Vänder på mig och försöker somna igen, vilket inte va speciellt långt borta. Just när jag sluter ögonen, så knackar det igen. Lite längre, lite hårdare. Jag flyger upp ur sången, tar min kudde som skydd och traskar iväg till dörren. Väntar lite, för att höra om det är någon utanför dörren... Men jag hör ingenting, öppnar dörren och där ute är det tomt. Ska precis till att stänga dörren, vilket jag gjorde väldigt försiktigt för att inte väcka roomien. Då knackar det igen, men tycker att det kommer som från våra rum typ. Går försiktigt in till mig igen, lägger mig och lyssnar... Somnar och vaknar på morgonkvisten igen. Inte ett ljud. 

Jävla knackningar att väcka mig, jag drömde ju så bra! Det har retat mig hela dagen, att jag blev väckt ur en sån osannolikt fantastisk dröm. Jag hade ju det jag ville ha, även om det bara va en dröm, så gav det lite hopp även i verkliga livet.

Kommentera här: