23.1 firestone

Grannarna har flytt landet, de är på semester med andra ord. Roomien har flytt byn, till sin charmör i byn intill. Själv i lägenheten ligger jag nu i sängen och nät-fönster-shoppar i brist på trötthet.
 
Kollar, men beställer inget. Iallafall inte än så länge. Men vill ha lite nytt till kommande festligheter, skor är jag nästan tvungen att köpa. Jag har klackskor, ja jag har blivit lite mer feminin sen jag flyttade. Ett ord jag inte ens kan stava till, skrev 3 olika versioner av det innan jag gav upp och googlade. Så FEMININ är jag. Har skor, massor, men bara sommarskor. Nu är det 2,5v till jag reser till mitt hemland, Sverige, för 1veckas semester och där är det inte sommar... Jag längtar så jag kryper ur skinnet. Har så mycket planer att jag bara vill hem NU. När semestern är förbi kommer det också att närma sig med stormsteg inför flytten till sommardestinationen, vilket känns helt sjukt. Jag tycker nyss vi kom till Teneriffa, här har jag verkligen känt mig som hemma och tiden bara flyger förbi. Kan inte minnas att säsongen på Sicilien kändes så här kort. Jag vill inte lämna Teneriffa än, jag trivs så bra. Men samtidigt längtar jag också efter sommaren.
 
Det här är ungefär de tankarna jag får när jag är ensam och sysslolös.
Vad har framtiden att bjuda på?
 
I vimlet så fann jag den här:
http://www.veckorevyn.com/Livsstil/Kygos-akustiska-version-av-Firestone-ar-det-basta-vi-hort-ja-han-kan-spela-piano-ocksa
Den måste ni bara se! Jag är inte så storm förtjust i orginalet, men den här va ruskigt bra.
 
Nu mina vänner, ska jag göra ett nytt försök att sova.
Även om jag vet att det tar minst 1timme till innan det sker. 

Kommentera här: