1.9 mini vacation

Vilken otrolig helg jag haft!

Började i fredags med att överraska vår team manager med hembakt kladdkaka, sedan på kvällen gå ut och äta med några ur teamet! Hon fyllde år på lördagen, men då va inte jag och Frida i området så vi firade i förväg :)

Lördag morgon klev jag och Frida upp tidigt, gick till biluthyrningen vid 8 och hämtade ut en Nissan pixo som va vår för de kommande 48timmarna! 
Vi åkte först mot Enna och Sicily outlet village, shoppade.. Lite.. Väl mycket! 
Klart värt! Blev en påse från Nike, Abercrombie & fitch, Hollister och Lindth :) lite fin choklad till vår vinare va ju ett självklart val!

Sedan åkte vi vidare till Palermo och Ibis hotel! Shoppade lite till, sedan la vi oss på rummet en stund innan vi tog på oss party outfiten och gick till Piazza Marina! Blev en flaska vin och en massa skratt!


Vaknade upp och började söndagen med hotellfrukost, what better way to start the day?! Gjorde ett stopp på katakomberna i Palermo, en "grav" med balsamerade människor. Där alla står/ligger efter väggarna. Kan vara bland det äckligaste jag sett, men också en tuff upplevelse. Åkte sedan till San Vito Lo Capo, Siciliens vackraste strand! Tog ett dopp och styrde sedan hemåt till Giardini-Naxos igen!

Summan av kardemumman, kanon helg! Stort tack till min roomie Frida för en underbart rolig helg och de bästa 48timmarna på denna ö!

Ciao.

Kommentera här: