25.11 vacation, hem ljuva hem!

Sitter på flyget till Sverige, för 1veckas semester, hur sjukt är inte det här?! Bloggar ifrån flyget! Norweigan blev precis mitt favorit flyg, wifi uppe i luften :D




Allt har gått jätte smidigt, bokade transfer igår till flygplatsen genom shuttledirect.com för ynka 4euro. Blev hämtad av en minibuss kl.6:15 och hade avgångstid 9:00. Bussen kom till och med lite för tidigt! Tur jag va där lite innan :) hämtade upp tre till personer och sedan körde vi till flygis. Jag hade gjort iordning mackor till frukost att äta på vägen, men med noll aptit fick jag tillslut kasta dessa vid säkerhetskontrollen. Lagomt till jag hade kollat i tax-free'n hade jag blivit lite hungrig, så en macka, kaffe och yoghurt blev de! Tur va väl de ändå, för med en flygning på 6timmar utan mat i magen hade inte varit rolig. Inget förbeställt till flyget, så de blir bara vatten och snacks! 

Beräknas landa 15:50 på Arlanda och 17:40 ska jag senast ha checkat-in på Birka Paradise. Reser bara med handbagage, så det borde vara lugnt! Men en löptur blir de nog i Stockholms tunnelbana om jag ska hinna. Bokade Arlanda express, höll på att tappa hakan när jag betalade, 260sek för vuxen?! Som tur är har de under 25år halva priset. Betalade liksom 599sek för flyget, då kändes 260sek mkt för Arlanda till centralen. Snåljåp?! Egentligen inte, sjukt värt ju!

Ska spendera halva semestern med pappa och halva med mamma, så startar med kryssning ikväll med pappa! Sonja, hans fru, började jobba i söndags och kommer inte hem förns jag åkt tillbaka till Teneriffa därav blev de kryssning för oss eftersom hon jobbar på båten! :) vill ju träffa min bonus mor på semestern också!
Sen från imorgon kväll blir vi i Örebro/Karlskoga fram till fredag morgon, har tid hos frissan i Gävle kl12 på fredag och sedan åker jag vidare till Söderhamn för att vara hos mamma till tisdag när jag flyger tillbaka till Teneriffa.
Har redan gjort planer för Söderhamns vistelsen också, lördag ska jag umgås med Bella och gå ut på krogen på kvällen! Söndag blir de dansuppvisning på kvällen för att titta på min kusin :) sedan måndag har jag läkarbesök och en planerad trip till Sundsvall för att umgås med Linnea! Ovan nämnda damer har också fått barn, som jag självklart ska mysa med innan jag åker!

Tänkte klämma in biobesök också nånstans, får se om jag lyckas med de! Vill se senaste HungerGames, Mockingjay :) biodejt någon?

Men nu ska jag försöka lägga ifrån mig telefonen, har redan förbrukar 30% av batteriet ynka 1timme och jag måste kunna ringa min far när jag är i hamnen :)


Kommentera här: