8.12 sidan 206, första raden

Väntar fortfarande på internet hemma, känner mig helt handikappad utan socialt sett. Min telefon räkning på min svenska telefon kommer vara fin nästa månad! Jaja, finns inget max tak för vad jag värderar att få höra min familjs röst. Så det är värt varje krona.

Här har vi städat hela eftermiddagen och julpyntat!
Före:

Efter:


Det blev så himla mysigt, jag ligger på soffan än och bara njuter! Har legat här i snart 2timmar... Men det här är precis vad vårt vardagsrum behövde, ett "litet" lyft! Nu är det riktigt mysigt. Även vår balkong fick sig ett lyft, en ljusslinga.
Nu saknas det bara en famn att krypa upp i, är det något man märker av såhär mot juletider så är det faktiskt just det.
Jag trivs som singel, är inte av den desperata typen, letar eller jagar inte och skulle faktiskt inte se mig i ett förhållande igen än på ett bra tag. Men ibland så vore det bara mysigt med sällskap! Det kan jag ju inte ljuga om direkt.

Hade en slänga av hemlängtan här om dagen också, längtar extra mycket till min mor kommer på besök! Skulle inte kunna tänka mig att flytta hem, inte på långa vägar, men det är väl helt naturligt att känna saknad av något som brukade vara en del av ens vardag och nu så långt borta.

Bad min granne komma över, för att komma på andra tankar. Så vi satte oss på balkongen, tände ljus, virade in oss i varsin filt, spelade yatzy och pratade om livet! Det hjälpte, va precis vad jag behövde. Vi blir en liten familj här borta, stöttar varandra när det behövs.

Måste bara dela med mig av det här, så himla roligt! Eller sorgligt kanske... Såg denna idag och tänkte att ja det måste jag ju prova, i brist på annat att göra liksom.

Den första boken jag hade, den hade inte ens 206sidor.

Och jag tog min andra bok, fick detta
"Jag slår in skallarna på er, jävla kuksugare"
Sidan 206, första raden, i boken"Tusen små bitar".

Skickade till min kollega och vän som sa:
Ta en tredje bok, tredje gången gillt!
Vilket jag faktiskt redan satt och bläddrade i, fick detta:
"Jag skulle aldrig ens ha kommit på tanken, men han kom från en annan värld"
Sidan 206, första raden, i "My booky wook" av Russell Brand.

Skrattar i min ensamhet på soffan, så tårarna rinner! Det är en dålig vana jag har, skratta så tårarna rinner. Har dessutom kramp i magmusklerna, dom små som finns, för jag försöker kväva mina skratt för att inte väcka en sovande roomie i rummet intill.

Prova du också, vad säger din bok?

Kommentera här: