2.12 jävla SJ

¡Hola!

Ännu en gång så fortsätter SJ att misslyckas. Tåget försenat, vilket innebär att jag till och med missar incheckningen för mitt flyg.


Jag sliter upp telefonen, ringer mamma som precis släppt av mig för att åka mot jobbet och hoppas att hon vill köra mig annars är taxi de enda alternativet. Billigt och bra vill jag mena...?! Mamma säger att hon ska ringa nått samtal och hon kommer inspringandes på stationen, hon pratar med en resebyrå som säger att det går ett tåg fr Gävle om 45min. Hör en karl som står och ringer även han å förbarmar sig över det försenade tåget, så erbjuder han att åka med till Gävle där vi kan ta ett annat tåg mot Stockholm.



Men i bilen påväg mot Gävle så börjar vi spekulera i om det är samma tåg som är försenat och då även från Gävle såklart. Karln i baksätet börjar ringa, han ordnar skjuts från GävleBro till Arlanda och Stockholm som han skulle till. Efter att jag har kört Söderhamn till GävleBro på 30min sitter jag nu i en bil, med två okända karlar, påväg mot Arlanda i 140km/tim.


I cross my heart and hope to (NOT) die!

Kommentera här: