Go melonas, not bananas.

Är inne på min sista lediga dag, har varit ledig sen i fredags. Inte helt fel, men nu känns det som att jag kanske skulle fått mer gjort på dessa 4dar. Men ska göra lite nytta idag med.
Akilles ligger och steker i solen,

Blev avbruten i mitt skrivande och måste tala om varför.
Det lät som att nån satte igång kranen i köket, så jag gick dit för att kolla vad som hänt.
Det här möttes jag av; 
Melonen har väl jäst. Så det stod en stråle rakt ut som träffade golvet. Om jag hade samlat upp allt vatten på bänken och golvet hade det blivit minst 0,5l. Läskigt kan jag säga er! Så nu ligger melonen ute på altan i dubbla påsar, jag är nämligen lite små rädd att den ska få för sig att sprängas.
Men åter till skrivandet jag va mitt upp i när det lät som att nån pissade i köket.

Akilles ligger i solen och steker, sovandes. Han ser något slagen ut, kan det vara mötet igår med schäfer'n Orre som tog död på han?!
Det blev inge Valhalla igår, eftersom pappa & bonus-mamma Sonja var ute på vift. Åkte till det nygifta paret Caroline Lindholm och Johan Person istället, där det bjöds på rester från bröllopet och bastubad. Där även pappa & sonja var (:
Iallafall så somnade jag ifrån datorn medans jag höll på att lägga upp bilderna från middagen, så gör ett nytt försök nu.
Förrätt: Räktoast
Varmrätt: Grillspett m förskpotatis och gräddfil/gräslöks sås.
Efterrätt: Chokladdoppade jordgubbar.
Det verkade uppskattat, med tanke på att mormor gick hem och la sig för att hon var så mätt.

Kommentarer:

1 Romina:

Sv; Sandra det låter som en bra överenskommelse ;)

2 anna almén:

hahaha fan va jag skratta när jag läste detta inlägg, kan se mig dig framför mig när du kommer in å köket å ser denna syn :D fan jag skulle oxå vilja vara lång ledig så man hinner nå hemma någon gång :) jag e ledig max 2 dagar i rad å då hinner man inte så mycket tycker jag :P hoppas allt e bara bra :) kram

Kommentera här: