28.01 Dónde? Mexico!

Mycket har hänt sen senast, som vanligt.
Jag lämnade Turkiet i månadsskiftet oktober/november, grät som en bäbis från säkerhetskontrollen tills jag somnade någonstans högt ovanför molnen. 
Lämnade bakom mig några av de bästa människor jag någonsin mött, vilket helt klart inte va lätt. Men den glada nyheten är att jag ska tillbaka i April och spendera ytterligare en sommar där, så kommer återförenas med några utav vännerna för säsongen och favorit tjejerna hälsar på.
 
Så vart befinner jag mig nu? Playa del Carmen, Mexico. Jag bor i en fantastisk amerikansk villa tillsammans med en dansk tjej som är helt underbart rolig. Har takterrass där ingen ser mig när jag solar i enbart trosor (underbart att bli av med den "vita bikinin") och egen pool direkt utanför altandörrarna. Den enda nackdelen är att vi inte har internet, de som håller en social med alla utanför Mexiko. 
 
Mexiko är ett helt fantastiskt land, det är min fjärde säsong och alla länder så är detta landet som har mest upplevelser att erbjuda. Jag har bestigit det högsta mayatemplet i yucatan peninsula Nohoch Mul som ligger i den vackra byn Coba. Väl uppe, efter att ha gått 365steg till toppen, så har man utsikt över hela djungeln.
 
Har simmat med delfiner och zipline'at genom djungeln. Det finns inte tid nog att berätta om alla dessa platser just nu, jag hoppas kunna ta mig tiden att skriva mer om dom och inspirera er till en Mexiko-resa.
 
Till sist vill jag bara säga, välkomna till Side i sommar! Mitt hem, min favorit plats på jorden och min absoluta rekommendation för en toppen semester. Ni finner mig här:
http://www.fritidsresor.se/resa/turkiet/antalyakusten/side/blue-village-family-life-side/pc-000030422/
 
Vi ses!

Kommentera här: