6.2 another day in paradise

Idag har vi en av de längre dagarna på BlueVillage, men också en av de roligare dagarna enligt mig! Vi har show 2dagar i veckan där Bamse & hans vänner på onsdagar tar oss på en resa jorden runt eller på lördagar har de valt ut sina favorit sånger för att uppträda tillsammans med barnen på scenen. 
Idag startade jag kl.9:00 och kommer hem först vid 21 ikväll, efter vår show. 
 
Men bland dessa långa dagar så finns det också en massa roliga stunder, som onsdagarna så får vi blandannat hoppa ner i poolen och vara med på vattenpolo. Gästerna vs guiderna/hotel staff, det är för mig höjdpunkten på veckan! Sen brukar jag också göra barnen sällskap på facepainting om jag har tid för det, vilket jag gjorde i onsdags och blev snabbt "offer" för deras målningar. Något som jag också tycker är väldigt roligt att få ta del av.
 
Bland annat så fick jag fjärilar och lite andra krusiduller målat av dessa fantasi rika barn! 
 
Vissa dagar går snabbare än andra och just onsdagar där man kommer hem först vid 21, vare sig man startar 9 eller 7:15 på morgonen (för vi kan ju också starta 7:15 och komma hem vid 21) så är ändå onsdagar min favorit dag i veckan! Men jag älskar också mitt jobb, även om det såklart finns vissa mindre bra dagar med.
 
Hälsningar från ett lite mindre soligt Mexiko! 

Kommentera här: