4.2 lush life

Är det något jag uppskattar så är det soluppgången, skulle kunna sätta mig på takterrassen varje morgon med min kaffekopp och bara njuta. Att se solen komma upp över horisonten, vilken bra start på dagen.
 
Härom dagen så tog jag och min kollega det till en helt ny nivå, det är ju ingen hemlighet att guider festar en hel del. När jag är ledig dagen efter, så gårdag ut iallafall 4 av 5 gånger. En av de personer som jag umgås mest med här i Mexico är min närmaste kollega Roosa, en fantastisk finsk tjej med en massa sprudlande energi. Det tråkiga är att vi aldrig är lediga tillsammans, då det endast är vi två som är Guest Relation Host här på Blue Village. Nu har hon dock semester och den spenderar hon här i Mexico, så i tisdags va jag ledig och även hon såklart. Vi passade då på att gå ut i måndags, enda gången denna säsong som vi kan gå ut en kväll tillsammans utan att egentligen tänka på morgondagen. Vilket ni också då kan lita på att vi gick all-in för.
 
Började kvällen på Fat Tuesday och hade även en till kollega med oss, tog 1 liter drink att starta kvällen med. Sen fick vi också veta att dansar man på baren så slipper man undan att betala för tequila shots. Så vi hoppade upp på bardisken och skakade rumpa, som tur va så va det inte mer än 1 sällskap till i baren. Vem skulle inte dansa för gratis tequila liksom? 
 
Där efter så gick vi till Mandala, hade en hel kväll av dansande och bara skrattade oss lyckliga med en öl i handen.
 
Sen blev vi med bjuden på efterfest i en lyxlägenhet med takterrass och jacuzzi längs 5th avenue, det tackade vi ju snabbt ja till. Hade en av de roligaste kvällarna här i Mexico so far, eller för att vara helt ärlig så ska vi nog också räkna det till morgonen. Jag blev inte innanför min dörr förns efter kl 9 på morgonen. Vi satt och bubblade i jacuzzin hela natten och fram till efter soluppgången. Än en gång: soluppgången är bland de bästa jag vet, ännu bättre lite smått berusad på 4e våningen i en jacuzzi tillsammans med en av de skönaste mumintrollen jag känner.
 
Mexico, ett minne för livet.
 

Kommentera här: