11.2 reveal

Även om jag inte är ett stort fan av vädret vi har just nu, så kommer jag garanterat sakna detta land mer än jag trodde jag skulle. 
Har inatt sovit med mormors stickade ullsockar, långbyxor, tröja och en tjock stickad kofta. Utöver det så hade jag också mitt tunna lakan och en fleece filt. Mexico är inte så varmt som jag hoppats, men det också en trend Mexico har. Vart annat år är det kallt och en del regn (som iår) och vart annat är det varmt med gassande sol (som förra året). 

Jag hoppas på att kunna komma tillbaka till Mexico, det är ett helt fantastiskt land som jag inte känner mig färdig med ännu. 

Faktum är att tiden gått alldeles för fort. Jag har cirka 5v kvar att arbeta i Mexico, för innan jag ska till Turkiet ska jag först ha semester nu i slutet på februari och sedan måste jag till Sverige igen i slutet på mars för att hämta ut mitt visum innan resan går vidare till Turkiet. Har fått ett ungefärligt avrese datum till Turkiet vilket för mig va chockande tidigt och glad blev ju jag för det! Som jag längtar! Men ändringar kan alltid ske, så försöker hålla glädjen på human nivå ännu, fram tills jag har flygbiljetten.

Men snart bär det av till Sverige för lite semester, välbehövd såklart. Men största behovet är nog faktiskt att frakta hem en del kläder, då de är stenhårda på övervikt här ochbdet kan ju bli riktigt dyrt. Så tar hem en del redan nu på semestern och resten följer i destinationsbytet sedan. 

Livet i en resväska, so far typ 60kg + handbagage.

Punta Piedra - Mivida


Kommentera här: