10.2 next up iiiiis...

Min pappas födelsedag!

Idag fyller min kära far år, helt otroligt vas tiden går fort. För ett år sedan så hade jag landat i Sverige efter en 6timmars flygresa från Teneriffa för att spendera mina första dagar på semestern tillsammans med min pappa i Karlskoga/Örebro. 

Vi har sedan många år tillbaka bott på olika platser i Sveriges avlånga land, men vid hans födelsedag har jag alltid försökt tagit mig till honom, vilket jag också gjort de senaste åren. I år va det tyvärr inte möjligt, men om några veckor så är jag i Sverige och kommer gratta min kära far då istället. Men ett samtal hann vi med här under dagen, alldeles innan läggdags i Sverige och mitt under min arbetsdag här i Mexico. Det är så lustigt hur klockan kan skilja hela 6timmar, men sekunden jag säger ett ord här mitt på ljusa dagen. Så hör han det samma sekund i Sverige nära in på midnatt. 

Märkligt, men väldigt fantastiskt också.

Grattis kära pappa på din dag, hoppas du har en toppen dag tillsammans med Sonja. Jag kommer hem och firar dig vid ett senare tillfälle.

Kommentera här: