9.7 söder till norr

Har spenderat några dagar hos mig käre far. Meningen från starten va att jag skulle spendera helgen i Söderhamn, sen åka till pappa på måndag morgon. Som sedan blev söndag kväll. Och där på morgonkvisten på lördagen så bestämde jag att lördag va ännu bättre. Hoppade på 13:29 tåget och åkte till Karlskoga. Så vi gick på RedBrick i Karlskoga och åt middag, tänkte lägga upp en bild på det men maten va försvinnande god helt enkelt. Kalventrecote med klyftpotatis, smörstekta primörer och whiskypepparsås. Sen va vi så mätt båda två att den lilla visiten på Ica va plågsam. Skulle handla picknick-frukost till söndagens roadtrip! Blev mackor, mjukost och körsbär. Klev upp tidigt på söndagen och åkte till Västerås, där det varit Powermeet torsdag-lördag. En av mina vänner sen barnsben, Hanna, hade campat där med hennes familj. Så vi tog en trip dit och träffade dom, som jag inte träffat på cirka 1år. Hennes dotter växer ju så de knakar! Obligatorisk shopping spenderade vi resten av dagen till, jag behöver ju uppdatera min garderob lite.
På måndagen jobbade pappa igen, så jag tog en morgontrip in till Marieberg och shoppade för mitt presentkort. Sen kom han och gjorde sällskap för lunch. Då kom även Tommy och hans flickvän Lizzy, som jag förövrigt aldrig träffat. Men sist jag träffade Tommy så va det när han hälsade på mig på Sicilien i 1vecka, det är alltså 1år sedan. Vi satt och pratade en bra stund innan vi åkte till utsidan av Marieberg till en tjej som har köpt en av Lizzys hästar samt är fodervärd för 1. Där satt vi också och pratade innan de skulle ut och rida, när de red så åkte jag och Tommy till pappas hus i Karlskoga för att börja med maten! Vi bjöd dom på middag innan de skulle tillbaka till Trollhättan på kvällningen. Tommy är en av de få vänner som jag umgicks med i Söderhamn, som stod mig riktigt nära. Han är också den enda vännen som hälsade på mig på Sicilien, vilket betydde såå mycket att han tog sig tid och råd att göra. Nu hoppas jag att han och Lizzy tar sig en resa till mig, vilket vi redan pratat om. Sen får vi se om de blir denna sommar eller nästa ;) Det va också roligt att träffa hans flickvän, väldigt söt tjej! De är nog den första av alla killkompisar jag har, som träffar en tjej som är så intresserad av att träffa tjejkompisarna. För de mesta så har de inneburit slutet av en vänskap då tjejer ofta har svårt att acceptera gamla tjejkompisar till sin nyfunna kärlek, men här är de nog tvärtom faktiskt.

På tisdagen så shoppade jag igen medans pappa jobbade, sedan så kom Sonja hem på kvällen från jobb. Hon arbetar på kryssning så hon är borta några dagar i sträck sen hemma några dagar. Vi började med att åka till en liten sjö i närheten av Degerfors, som hon kommmed tåget till. De va ynka 13grader i vattnet, men de va ett uppfriskande dopp iallafall. Därefter blev de grill-korvsmiddag och somnade på soffan sedan. Tiden verkligen flyger förbi. Innan jag visste ordet av det så va de onsdag och den dagen jag egentligen skulle åkt till Söderhamn för att tatuera mig. Men han hade fått förhinder, så vi flyttade det till tisdag den 14/7 istället. Inga problem för mig, semesterfirare har ju all tid i världen typ :) så jag stannade en natt till i Karlskoga istället och sitter nu, torsdag morgon, på bussen mot Västerås! Istället för att åka tåg i 4timmar själv vilket är ofantligt tråkigt, så hoppar jag där in i en bil mot Söderhamn istället för att ta tåget hela vägen. Guldvärt. Vi kör rakaspåret till Söderhamn, där ska vi göra ett stopp för att de ska byta en toasits och jag ska packa om väskan. Sedan kör vi mot Sundsvall, där helgen ska spenderas med Linnea m familj <3

Valde att åka med Nettbuss nu från Karlskoga till Västerås, vilket inte va sista gången! De har typ fåtöljer som man sitter i, som tillochmed går att ha i liggläge(?!)... 
Galet bekväma! Där jag sitter är de två stolar med ett rejält armstöd i mitten, mer sånna som är i en bil. Laddningsuttag och fritt-wifi. Men hallå, kan en buss va såhär bekväm och bra? Jodå. Tydligen. Nu ska jag luta mig tillbaka i liggläge(?!) och sova lite innan jag kommer till Västerås! 

Görüşürüz! :*

Kommentera här: