18.2 lastday = lazyday

Gårdagen spenderades i Stockholm med Fannie, henne har jag inte träffat sen sist jag va i Side i sept/okt. Vi har faktiskt aldrig träffats på svensk mark innan heller! Ironiskt nog träffades vi för att båda skulle till turkiskaambassaden och kunde göra varandra sällskap. Söka visum inför sommaren! Något jag är glad att vi kunde göra, för Gud vad tråkigt det hade varit att vara Stockholm själv. Vi va på ambassaden, fick besked att komma tillbaka efter 14 för att hämta våra pass. Då åkte vi in till stan för att äta brunch, sen strosade vi i Stockholm innan vi skulle tillbaka och hämta passet. Sen va det bara att hoppa på nästa tåg hem till Söderhamn, slapp övernatta i Stockholm! Hade det varit något som varit fel i ansökan eller saknats något, så hade jag behövt gått tillbaka på onsdagen och hade då fått sova på hotell. 

Jag & Fannie i storstan!

Vaknade upp i min egen säng idag, smått förkyld men uppskattar så mycket att få sova i just min säng att den lilla förkylningen är obetydlig.

Tänkte bara packa min väska idag, ta det lugnt och inte göra ett skit helt enkelt. Imorgon går flyget till CPH vid 11, sedan väntar 5timmars väntetid på flygplatsen där innan flyget går mot TFS på eftermiddagen! Roligare kan man ju ha, men men de fanns inget annat att välja på.

Nu när jag kommer tillbaka till Teneriffa, så börjar jag jobba på ett koncept hotell direkt och ska göra det under de kommande ca.2veckorna. Spännande! Ska lämna min kontorsplats för lite fieldwork! Blir lite övning inför sommaren, då det är samma koncept.

Nu gott folk, ska jag luta omkull mig i soffan innan det är dags att packa!

Kommentera här: