13.4 destination change

Började min resa i torsdags, lämnade mitt älskade Teneriffa. Vår kontorsmanager hämtade mig kl12 och skjutsade mig till flygplatsen, jag flög via London Gatwick vilket blivit lite utav min favorit flygplats! Landade kl23 i Sverige på Arlanda, min far hämtade mig och vi tog in på Långholmen hotell för natten. Kollade på klockan sist kl2 på natten och sedan ringde den igen kl7, för att äta frukost och bege mig till ambassaden. Är otrolig tacksam för att min far kom och gjorde mig sällskap, han skjutsade runt mig så jag slapp släpa runt på bagaget och ta lokalbussen överallt. Tog sedan 15:00 tåget till Söderhamn, där Jasmine hämtade mig på stationen och gjorde mig sällskap resten av kvällen. Far- och morföräldrarna kom på fika på kvällen, innan jag och Jasmine begav oss ut för en vild ute kväll. Däremot blev den mer tam/tråkig än vanligt och vi va hemma ganska precis när krogen egentligen stänger, då man brukar hänga vid garderoben och vänta på att få ut sin jacka.



På lördagsmorgonen skjutsade jag Jasmine hem till Sandarne, sen tog jag tåget till Sundsvall. Spenderade två nätter hos bästis m familj och en stilig karl, vi skulle gått ut på lördagen men detslutade med en hemma kväll istället och lika nöjd är jag för de. Sällskapsspel och mysdricka, hade en väldigt rolig kväll! :) Önskar jag bodde närmare just helger som dessa, när jag verkligen haft en toppen helg med nära & kära. Men valet att flytta är något jag absolut inte ångrar, är heller inte redo att "flytta hem" till Sverige för fem öre.

Är så glad inför sommarens bosättning, längtar till det nå enormt. Väntar just nu på min flygbiljett. Trodde den skulle komma idag, men icke. Så lämnar Sverige tidigast onsdag. Men vi får se när min biljett kommer exakt vilken dag jag åker! Ångest blandad glädje.

Kommentera här: