9.2 b-day girl

Idag fyller en fantastisk person hela 21 vintrar. Filipha. Hennes hjärta är dock inte lika kallt om denna årstid, utan mycket varmare än så! 

Vi jobbade tillsammans i somras i Side, Turkiet, på vårat BlueVillage. Hon va vår sportguide och jag va Guest Relation, vi blev efter några veckor väldigt bra vänner och förblev det hela säsongen. Många nätter har vi dansat under stjärnorna, oftast till klockan blivit alldeles för mycket. Tagit oss hem, sovit enstaka timmar/minuter. För att sedan hoppa upp på varsin halvtrasig cykel och trampa iväg till jobbet. Kört BodyBalance tillsammans på mindre stadiga fötter, men trots det rockat hela passet.

Jag har aldrig gråtit så hårt när jag lämnat en säsong bakom mig, som när jag lämnade Turkiet. Hon körde mig till flygplatsen tidigt på morgonen tillsammans med en annan nära vän. Vi städade ur min lägenhet redan kvällen innan och jag sov sista natten bredvid denna donna. Så många minnen jag har från denna säsong, så många stunder av skratt. Det är mesta dels hennes förtjänst att sommaren 2015 är min absolut bästa säsong som guide. Hon har ett hjärta av guld, ofta alldeles för snäll för hennes eget bästa. Hon kommer föralltid vara en av mina närmaste och alltid ha en plats i mitt hjärta. 


Grattis på födelsedagen hjärtat!
Guide världen saknar dig och jag saknar dig desto mer!

Kommentera här: