16.1 sommaren är påväg

Hade planerat min torsdagsmorgon väl, skulle först på gymmet och sedan till kontoret för att vänta på att sommar destinationen kom ut. Ställde kl på 8:15 för att vara på gymmet 9.

Kl8 ringer min telefon, det är inte min alarmsignal dock utan min spanska telefons ringsignal. Jag har en gammal telefon till mitt spanska nummer och min iPhone använder jag ännu mitt svenska i. Jag svarar i telefonen, såg att det va min kollega Maria. Hon pratar fort och högt, låter lite hysteriskt. Det enda jag uppfattade va "DU MÅSTE KOMMA TILL KONTORET!!!" tillslut förstod jag vad hon pratade om. Positionerna hade kommit ut! Det stod före lunch, så vi tänkte automatiskt mellan 10-12 och därför skulle jag till kontoret kring 10.

Jag sliter åt mig det första plagg jag ser för att springa till dörren och plinga på hos grannen, jag använde ringklockan flitigare än en hackspett. Tillslut kommer en väldigt trött Gerly till dörren och möts av en hysterisk mig. I trosor och bh, vilket tydligen va det enda jag tyckte jag behövde ha på mig för att gå ut i lägenhetskomplexets korridorer. Hon fattar inte mer än vad jag gjorde av Marias samtal, men tillslut trillar poletten ner och hon frågat om hon ska komma över så kan vi kolla. Självklart säger jag och springer tillbaka in i min lägenhet till datorn. Tittar lite skräckslaget på varandra, vågar vi kolla?


Jag knappar in mitt anställningsnummer och ser min position+destination för sommaren. Lyckligare kunde jag inte vara, fick mitt första önskemål på listan vi skickade in för ca 1vecka sedan.

I sommar ska jag till platsen jag känner mig som hemma i och ingen är nog lyckligare för det än jag. Möjligtvis att min mor är hysteriskt glad. Nu gäller det bara att få arbetstillstånd, för får jag inte det så blir jag omplacerad.

Så jag gick till gymmet efter jag och Gerly kollat vad vi fick, sen till kontoret för att lämna lite "fira"-godis och gratta alla till deras positioner. Maria slutade precis då, så vi bestämde oss för att äta lunch ute för att fira.

Mot kvällen så skypade jag med en väldigt saknad och väldigt nära vän, sånt som betyder så mkt när man bor så långt bort. Därefter gick jag ner till Ohana för att möta upp med mina kollegor för att fira än en gång.


Men redan när jag vaknat på morgonen så kände jag att nått va på gång i kroppen. När jag gick till Ohana så kände jag mig tung i huvudet och efter 1timme eller 2 så hade min näsa täppt igen totalt. Gick hem, la mig för att sova medans resten av gänget fortsatte till Den Glade Viking. Har vridit och vändt på mig hela natten. Knappt sovit alls, bara slumrat till och från.

Nu ligger jag här, fredag morgon och jag är ledig även idag. Planen va att gå på Zumba ikväll, som jag va på i förrgår kväll. Men den tanken är ju bara att glömma, för jag ligger däckad med feber, huvud som väger bly och hosta. Tack, det va ett fint sätt att säga grattis till sommarens drömdestination. Tack som fan, jävla förkylning.



Kommentera här: