17.7 sann vänskap

Ibland slår det mig hur otroligt mycket det betyder att ha sina nära vänner och sin familj, som känner en "utan och innan". Ikväll är just en sån kväll.

Oavsett vart vi befinner oss, vart vi än är i livet och världen, så har vi alltid varandra. Att ha den personen som man alltid kan vända sig till, i vått o torrt. Om dessa bara visste hur mycket de betyder för mig, jag hoppas innerligt att ni förstår, även om vi idag är på helt olika platser i världen. 


Det är detta som gör mina livsval svåra, jag har gjort detta för mig. Jag har valt att flytta, valt att "börja på nytt", valt att lämna min säkerhetszon, valt att bosätta mig långt från allt som jag någonsin känt till. Men jag har också valt det för att det är just det jag vill göra, jag trivdes inte där jag bodde och där jag spenderade alla mina dagar. Men mina närmaste vänner och min familj kommer alltid att byta mest i världen för mig, även om vi bor i helt olika delar av den världen.

Med det sagt så säger jag nu godnatt, lägger huvudet på kudden efter en omtumlande dag och hoppas att John Blund inte glömmer mig inatt.

Bilden är från en båttur i solnedgången.

Kommentera här: