16.7 gottegrisarnasland

Jag hade en deal med mig själv, jag skulle träna när jag kom hem om jag tog bilen istället för att gå. När jag kom hem så glömde jag det och åt lunch, nu ligger jag på sängen med paltkoma och funderar på att ta det ikväll istället. Men who am I kidding?! Kommer ju aldrig ske... 

Dagens lunch! Sallad hemma, eftersom sallad knappt existerar på restaurang här.

Fikade idag med mina två kollegor påväg till välkomstmöte i taormina, de tog varsin gigantisk croissant och försökte övertala mig till desamma. MEN jag beställde en latte och inget mer :) lite stolt får man väl bli över sig själv?!
Jag hade inge problem att motstå hemma i Sverige, men tro mig när jag säger att de är svårt på Sicilien. Här äter man fika till frukost och glass som mellanmål. För att inte nämna att varje middag ska avslutas med dessert! 
Gottegrisarnasland. Trodde man enkelt kunde beställa en god sallad när man äter ute, men här vet de inte ens vad en simpel caesarsallad är.

Vägde mig på flygplatsen igår och tack gode Gud så spelade vågen på euronics mig ett stort spratt häromdagen när jag vägde mig där! Några kilo plus är de allt, men absolut inte två siffrigt som euronics visade! Peuw... 

Kommentera här: