13.7 workworkwork

Om ni kunde känna den känslan jag har, se det jag ser dagligen och må som jag gör.
Jag är så otroligt glad att jag har tagit mig hit, prövat mina vingar och uppfyllt mina drömmar.
I början när jag kom till ön, Sicilien, så va det lite små kyligt på kvällarna och natten. Vi hade långbyxor och en tunn jacka. Men redan då va allt väldigt vackert och det va ändå väldigt varmt på dagen. Jag skrattar lite åt mig själv varje dag när man ska göra sig förstådd med en Italienare nånstans, om det är på restaurang eller bara på supermarkten. De är nämligen väldigt dåliga på engelska och jag kunde inte ett ord italienska, men hör å häpna så kan jag faktiskt lite nu. Men det är lite, med stora bokstäver. En satsning är att lära mig mer språk, jag älskar språk och nya kulturer. Även om det kanske inte va mitt favorit ämne i skolan, så är det bland det mest spännande jag vill uppleva och lära mer av idag.
 
Jag har inte riktigt haft tid att skriva, som ni kanske märkt, men jag lovar att nu ska jag allt bli bättre!
Satsar på ett inlägg om dagen, från idag! Jag kommer berätta lite om vad som hänt under dagen och ibland slänga in lite sånt som jag inte hunnit med att skriva tidigare. Vi har nämligen hunnit med en hel del, som att rida, besökt en hel del häftiga platser och annat skoj.
 
Idag sitter jag på kontoret och finns tillhands för våra gäster på telefon, sms och e-post. Lite tur, då jag fällde några glädjetårar imorse för en av mina vänner som fött barn.
Igår lärde jag känna Bamse och våra BlueStar-guider lite bättre, då jag arbetade med dom hela gårdagen. Det är ett väldigt omväxlande jobb, något mer eller mindre "nytt" varje dag! :)
 
Ha det bäst, tills vi hörs igen!
 
Mvh Sandra

Kommentera här: