19.8 mitt vinterland

Suttit och försökt läsa på lite om teneriffa idag, för er som känner mig så vet ni säkerligen vad jag också kollat upp.
 
Dels: Finns Ikea?
JA, fast på heeeelt andra sidan ön. När jag såg det så tänkte jag, grejt. Det finns, men jag kommer aldrig åka dit för det är PÅ ANDRA SIDAN ön.
Sen slog tanken mig, hur stor är ön?
Jo, den är ca.2 000km². Sicilien, som jag är bosatt på nu är ca.25 000km². Lite skillnad?!
Jag har alltså ynka 83km till IKEA, från Costa Adeje där jag kommer bo :) ca.1timme med bil! (se kartan, A är IKEA)
Plötsligt känns Teneriffa som en väldigt liten ö, desto mer jag lär mig om den desto mer längtar jag.
 
 
 
Jag älskar också Sicilien, det är absolut inte omöjligt att jag kommer tillbaka hit! :)
De är det farliga med att resa, jag blir lite förälskad i varje plats jag besöker.
 
Ciao.

Kommentera här: