16.8 home sweet home

Nu dröjde det, igen.

Har med en del sedan sist. Jobbar morgon/kväll, och under siestan när jag är ledig så är jag mer död än levande. Fast, jag måste erkänna att jag trivs så himla bra att det inte känns att man "jobbar". Dagarna flyter mest på och man har roligt, så glömmer av både bloggen och andra sociala nätverk.

Fredag 8/8
Jag har fått min placering för sommaren, guess what?!
Teneriffa!! :D Syd sidan, närmare bestämt Costa Adeje/Playa Fanabe.
Ska bli riktigt roligt! Dessutom ansökte jag om att få vara "Guide Online", vilket jag också fick!

Lördag 9/8
Satt mig på flyget hem till Sverige, för en extremt kort visit.
Åkte hem för att träffa en släkting, som är väldigt sjuk.
Min största fasa när jag tog det beslutet att bosätta mig utomlands, va att nån av mina närmaste skulle bli svårt sjuk. Tyvärr hände just det. Men jag kommer inte flytta hem pågrund av det, då just oväntade sjukdomar och prat med mina äldre släktingar fick mig att inse att jag måste passa på medans jag är ung. Och här är jag nu, bosatt utomlands. Som jag drömt om större delen av mitt liv. SÅ GLAD att jag tagit mig an mina drömmar.
Under visiten hemma i Sverige, så träffade jag några saknade vänner och släktingar. Det uppskattas väldigt mycket, att ni tog er tid att träffas. Älskar er, till månen och tillbaka.
Har nog aldrig känt så mycket glädje och sorg under ett besök i min hemstad tidigare. Det är verkligen inte lätt att se någon man älskar svårt sjuk, ännu mindre lätt när man inte vet om personen är i livet nästa gång man kommer hem. Hua, det är inget jag ens vågar tänka mer på. Flög sedan hem till Sicilien igen på tisdag, så lämnade Söderhamn redan tisdag morgon. 
 

Kommentera här: