18.4 gellack

Investerade i ett GelLack kit, vet hur irriterad jag blir när jag varit utomlands.. Man får måla naglarna varannan dag, ofta varje, då de aldrig torkar riktigt och lossnar fort av fukten. Så nu har jag köpt mig ett GelLack, provade det igår och tänkte vänta tills idag innan jag ger det för mycket ros. 

Jag vet av mycket erfarenhet att när man målar naglarna på kvällen, så har man fullt med sträck på naglarna. Alltså får man börja om redan morgonen efter. De här gjorde jag igår kväll, la mig sedan på soffan direkt efter utan att de blev en enda repa! Kortet är taget nu på morgonen, fortfarande rep-fri! Så idag tänker jag ge den all ros! So good so far, inget ris alltså! Ska blir roligt att se hur länge det håller, enligt tillverkaren ska det hålla 2-3veckor! Jag har läst om att folk har en del problem när de ska ta bort lacket, som då använt sig av folie metoden. Jag valde att köpa oljan, så kommer prova det när de är dax! 


Förhoppningsvis kommer jag slippa allt målande när jag bosätter mig i värmen, med detta GelLack! 

Kommentera här: