29.5 glasögonorm

Man kan ju tycka att dom nån gång under dessa 22år borde upptäckt att jag har synfel. Eftersom jag ofta har huvudvärk när jag läser/sitter vid datorn och har svårt att fästa blicken på långt håll, speciellt direkt efter jag suttit vid en dator eller så.

Ja, 22år tog det att upptäcka det. TACK Å BOCK DinaÖgon! Frågar mig själv varför jag aldrig gått dit förut?! Synsam har inte upptäckt det under alla undersökningar jag gjort där genom åren.

För mig är det här rappakalja, men tydligen finns det 3 olika synfel man kan ha. Jag har 2 av dessa... Så nu blir det till att skaffa glasögon också, tack å lov så får jag viss ersättning från jobbet. Dom betalar synundersökningen och en viss kostnad av glasögonen.

Känns som en lättnad att det äntligen upptäckts, nu kanske jag slipper gå med huvudvärk titt som tätt :) och jag kan läsa en bok utan att behöva kisa för att fästa blicken.

Nu kommer det stora problemet, hitta rätt bågar. Jag som har sån beslutsångest när det gäller sånt här!


Kommentera här: