16.8 FitnessFighten

Som jag skrev tidigare så kommer ett inlägg om min viktkamp -> Fitnessfighten. Viktkamp är nog föresten fel ord, för vikten är inte det viktigaste. Det är hur man själv mår och trivs i sin kropp som är viktigast. För mig är det på så sätt att kläderna inte passar längre, att man tappar byxorna i princip. Vilket jag efter denna månad gör, mina gamla byxor sitter inte alls lika bra längre. Nu tappar jag dom! Det är då man själv märker det.
 
Så här går det till, FitnessFighten;
  • Träna varje dag, enligt ett träningsschema som FitnessFighten ger ut! Tar ca.1timme. Du får ny övning varje dag, så det är hela tiden något nytt som gör det ännu roligare! Du måste inte gå på gymmet för att göra detta, det går att träna hemma också! Övningarna är/går att anpassade för det.
  • Ät var 3:e timme. Enligt schema; Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag (+kvällsmål om man är vaken/aktiv sålänge). Principen är Tallriksmodellen med minsta möjliga fett, inte en massa framställda produkter.
  • Drick vatten! För mig som har svårt att ens få i mig en liter om dagen, så är tipset drick vatten varje gång du går förbi en vattenkran. Ha alltid en vattenflaska med dig, då dricker du oftare utan att ens tänka på det! Kolsyratvatten är tillåtet, men inte all mängd du ska dricka på en dag.
Där har ni som stora ramarna. Jag tänker inte avslöja allt, meningen är att inspirera andra att köra FitnessFighten inte ge bort deras metod gratis. Det kostar strax under 500kr för en månad, då är du med i en tävling också om väldigt fina priser. Man har hela tiden stöd/rådgivning av andra fightare och de som håller i det hela. För mig va det ett stort stöd att ha dem på facebook, de har ju en egen grupp. 
 
Mina före och efter bilder.
Skillnaden i siffror står längre ner!
 
Jag levde innan FitnessFighten ett stressat liv, det va så jag fungerade. Jag mådde inte bra av det, va jag ledig en dag så va jag stressad hela dagen fast jag ibland inte hade något att stressa över ens. Under FitnessFighten hade jag mindre fritid än innan, men kände mig inte stressad efter några dagar när jag kommit in i rutin. Det är något som syns på min vilopuls! (se nedan)
 
Jag har alltid varit den som inte riktigt slutför saker och ting, men det här klarade jag och det har även ändrat mitt liv. Jag lever och andas idag FitnessFighten, det gäller ju att inte falla tillbaka i gamla vanor! Men såklart så kör jag inte lika strikt som det är under dessa 30dagar, men jag har anpassat det i min vardag och det fungerar för mig! I princip kör jag det jämt, men får på helgen dricka alkohol och äta gott. Tränar inte heller fredag och lördag, men en promenad/jogg kan det ändå bli!
 
www.worldofshape.com är deras hemsida, där du kan bli medlem och köra FitnessFighten. Det startar den 1:a varje månad och håller då på till sista dagen den månaden.
 
Mina "minus" blev:
Vikt -5kg
Midjan -10cm
Vilopuls -32slag/per minut
 
Sen tog jag mått som inte FitnessFighten räknar, utan det va för mig skull:
Lår -6,3 /per lår
Överarm -3,5 /per arm
Bröst -5,5
 
Som ni ser är vikten inte allt, du bygger muskler och därmed balanseras även vikten till viss del.
Kom ihåg; Muskler väger mer än fett!
 
Har ni några mer frågor på det här så ställ dom gärna här, inte till mig på facebook privat eller så. För har du en fråga så undrar säkert andra samma sak! :)

Kommentera här: